mandag 20. juli 2015

Slapp av søndag, egentlig ikke...

Idag var eg lei restaurering på båten når eg sto opp, bestemte meg for og ta en hviledag. Men Arne plinga på og sa han kjeda seg og hadde tenkt på regulator og gear hendelen min på båten. Sa han ville og komme å en titt utpå dagen på systemet ombord.

Dro til Myklagård for og hente Casper,n kl.13, ingenting gjort til da på båten.
Men arbeidslysta kom etterhvert, spurte Marius og Casper om dem kunne skrubbe lillebåten (GH-10), den legger vi ut til salg for og se om vi finn en gummibåt til seilbåten.

Arne kom og kraup rett i akter-trunken, der løsnet han hendelen for og manøvrere skuta. Tove holdt luka så han ikke skulle få den i pappen.

Etter å ha fått alt løs tok Arne noen mål nede i selve motor-rommet til feste for selve kablene til gear og regulator. Han tegnet og forklarte, eg lot som eg forstod :-) Men som sagt, det Arne får mellom fingrene trenger man ikke å bekymre seg over.

Casper har no funne ut korsen køye han skal ha...

Tok ei lita økt i kveld på listene, fant ut att kvadratprisen på sånne vegger blir å koste litt. Men det blir sterk og godt, limt og skrudd sku holde det meste. Godt å vite att skottan er skikkelig sterk når vi skal ut i storkuling på Mjøsa :-)
Vi prøvde sprayhooden, har bare den bakerste bøyla så eg må kjøpe meg noen meter med alu-rør ca. 14 mm tykkelse å bøye til en bøyle til. No er eg faktisk litt lei all jobbinga på båten, men håper vi får alt og funke sånn høvelig når vi sjøsetter...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar