tirsdag 28. juli 2015

Mere "mannskit" til gårds-...

Min gode kollega, Arne Strandlie hadde kjøpt seg ny gummibåt til seilbåten. Han tilbydde meg den gamle gratis, eller så sku den på dynga...

 Hiv den sa eg, orka ikke et prosjekt til, speiel,n bakpå til motoren var råtnet opp.

Selvfølgelig overhørte broren min det og sa vi skulle fikse den, god som gull sa han. Eg var ikke særlig happy no med avbrøtten fot i tillegg. Nei, nei korr skal dette gå...

Men Geo og Fred var full av arbeidslyst, dem heiv seg til. Geo er også frese-ekspert så det hjalp godt på. Billigste vannfaste plate på 25 mm tykk vi fant kom på 1500,- ferdig prutet, det betalte eg altså ikke, hiv på dynga gummibåten sa eg igjen.

Men Fred sa vi kunne bruke to forskallingsplater på 15 mm eg hadde, så skulle vi bare frese det ned til 25 mm for att det skulle passe. Geo var ikke sein og frese begge delene helt ferdig klar til montering.

Dæven, no begynte eg å få trua eg og, selv om eg ikke har fått til og gjøre noe siden eg hoppe på krykker no. Innkjøp av to-komponents epoxy lim er det eg fikk av utgifter på gummibåten.

No skal limet tørke i 24 timer, så blir det vel testing på Mjøsa og se om det holder. Om det holder blir det hvertfall en billig gummibåt, og var jo kanskje bra Fred overhørte att Arne skulle kste den på dynga...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar