søndag 4. januar 2015

PG-triken straks klar til masse snø :-)

Idag ble jeg hjelper til 2 stk. Petter Smart, den ene smartere enn den andre. Og med 35 grader pluss i "bua" til Arne gjorde att eg holdt på å krepere. Eg var svett i panna før vi ble ferdige.


Vi holder på med ski til PG-triken, eller rettere sagt snowboard til og flyte oppå dyp snø om nødvendig. Men først bestilte eg "orginal" festene til å ha skiene på, dem kom fra Svardals mek. på vestlandet. Festene ble produsert i høst og med den fargen som eg har på triken.

Eg får såvidt være handt-langer, men møkkajobb som og korte ned 25 stk. skruer dugde eg til da alt måtte kappes for hand med ei skjærfild.

Her tilpasses bakskiene(Snowboard 130 cm) på festene. Disse ble tilpasset sånn att triken ikke er bredere enn med hjul, da passer dem i en henger som er innvendig mål på 155 cm bred. Det skal ikke stå på nøyaktigheta, tror ikke et laser-instrument kan hamle opp med de gutta der.

Bakskiene ble 100% ferdig idag og må si det ble meget, meget bra. Imorgen må eg se om eg finn meg et snowboard på 90-100 cm.  Da er det kun å tilpasse framskia om eg finner det imorra :-) Det er godt å ha disse to gutta til hjelp, tusen takk til Johnny og Arne for nøyaktig jobb.

Det kommer også en blogg hvordan vi mekker til framskia, og hvordan alt funker i snø. Men fra den forrige triken eg hadde var dette bare gode erfaringer. Tar av alle tre hjulene og smetter enkelt inn på skiene etter behov...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar