mandag 19. januar 2015

Nordoverturen gikk fint med en dyrebar last baki hengeren... :-)

Vi klokka inn 1590 km fra hjemme i Brumunddal og til Båtnes i Nord-Lenangen. To små stopp for og sove ble det også tid til :-)

Første stopp ble Levanger for litt "avdupping" med øynene igjen i ca 3-4 timer. Vi var heldige, kjørte onsdagskvelden ca. 20.00 fra Brumunddal, da kom vi oss unna kommende uværet som var meldt. Vi hadde blå himmel hele veien, isete asfalt og litt mere vinterlig føre med snø lengre nord vi kom.
I Bjerkvik fikk vi oss ca. 6 timers søvn, det var godt. Det var også en Mr. Egil som ventet på sin BulliX paraglider-trike, han ville møte oss på natta men eg sa vi trengte litt søvn for og fortsette videre til Nord-Lenangen. Kl. 09.00 på fredags morran kom han og purra oss, og for å titte ka vi hadde i eska til han.

 Etter litt planlegging mellom henger-lem og pickup-lem dro vi bare hele europallen rett over i "lastebilen" hans. Egil var godt fornøyd med frakta og dro hjem og mekka i sammen BulliX,en...

Mikko trivdes i buret igjen, lenge sia vi har hatt 807,en i orden hvor buret er montert. Han er jo litt tynn fra før, og turen oppover ble en aldri så liten slankekur til Mikko-gutten.

Vell fremme i Nord-Lenangen ca i 16.00 tia på fredag dukket vi opp med resten av pikk-pakket. Hver sin lett-mc ventet Martin og Marius på. Det var ikke lenge før det var start på sykklan demmes, og testing foregikk på en bar flekk som var ca. 500 meter lang :-)

Det kom etterhvert ganske mange innom på fredagskvelden og tittet i garagen, ryktene gikk att jeg og Tove kom nordover med 2 stk. fly og 2 stk. lett-mc til Nord-Lenangen.

Hadde min egen BulliX paraglider-trike, og Bård sin som står i eska urørt. Den fikk jeg ikke montere sammen førr han kommer fra jobb i Nordsjøen, kansje best det :-)

Broderen var nok mest interessert i flyet mitt som han sa. Ja det var endel turgåere også innom å tittet veldig på disse propell-greiene våre. Vi har det litt kaldt for tia, skal og straks på jobb, så bli ikke så mye jeg får flydd før det våres, men eg får nok til å teste litt...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar