tirsdag 20. januar 2015

Kaldt i Nord-Lenangen for tida...

Er alene i frostet med paraglider-trike for tida, kaldt og ufysent, ja da er man ikke helt supergira på trike-flyvning. Men regner med naboen dukker opp senest torsdag så vi får montert sammen ny BulliX,en til han :-)

Men eg har no lurt meg ut i frostet noen turer, men ikke alt for lenge i lufta av gangen enda, det er det for kaldt til foreløbig. Temperaturen ligger jevnt fra 14 blåe og lavere.

Men har fått testet att alt sitter og funker som det skal. Tror jeg blir å se om eg får til ca. 10 cm lavere oppheng på risere og montert fotgass etterhvert. Er vant med Arne sin trike, der er det fotgass og veldig lavt oppheng, det er digg.

Startene sitter som snus nå, bruker bare den auto-opptrekket på A-riser. Vingen kommer opp 100% beint bestandig, men det forutsetter att du har greid ut linene nøye og ikke har vase eller knuter på vingen.

Her er båthamna vår med Storgalten(1221moh) til venstre i bildet, videre innover er Nord-Lenangsbotn. Er ganske flott her på goværsdager, gleder meg til det våres mere og med mere snø i fjellan :-)

Her er start og landingsbanen min, "Siggajordet" som vi kaller det for. Det er rett på Nord sia huset til ma og pa :-) Idag tirsdag er det også 14 blåe her på Båtnes, men krysser fingrene for varmere vær etterhvert og idag lyste sola på Storgalten. Sola kommer frem den 26-jan på Båtnes, da tippe ho endelig over fjellan i horisonten :-) :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar