fredag 14. desember 2012

Nja...ikkje heilt i mål enda...

Å tro skal man gjøre i kirka har eg funnet ut for lenge siden, og ja, det stemte også idag med den "derre" trua...
 
Ivrig etter å få prøvekjørt trehjulingen idag trilla eg den ut på jorda vår, fylte på bensin og starta opp. Arne vår også kommet og fulgte spent med når eg ga gass bortover jordet, men syntes det humpa vell mye og tok turen opp på veien, dæven kor det gikk...

Men fan tenkte eg, går det virkelig an å få "sleng"(eller sladde som lokalbefolkninga sier) uten hjuldrift??? Slakka opp og testa igjen, "sleng" en gang til, nei noe må være galt. Det skulle vise seg etter litt "kokkeluring" frem og tilbake, samt å rådførte meg med Arne og Erik til fant vi feilen. De to wirene som går fra hjulakslingene og opp til toppen av hovedramma var litt for lange, dermed ble alle wirene som skulle være stram helt slakke. En liten feilproduksjon altså, men ikke så galt att det ikke er godt for noe:-)

Wirene fikk ikke sin misjon når dem ble slakke, og venstre bakhjul tok retning ut så hele triken styrte automatisk til venstre hver gang eg kleip inn klipa og det røyna på litt.
Her ser dere de nederste motorfestene der hvor jeg brukte U-bolt til og feste den rett i vinkelen. Hvis dere ser nøye på bildet ser dere att wiren er slakk, det skal han ikke være.
 
Hentet ny wire og kauser på jernvarehandelen i Hamar og har målt meg frem til korrekt lengde ikveld. Erik hjelper meg imorra tidlig og klemmer på talorittene på den rustfrie wiren som eg henta. Skrur sammen på nytt etter wirene er på plass og prøvekjører igjen på formiddagen en gang. Håper eg får sove inatt da, igår-natt sovna eg ikke før på morran siden eg lå å grubla og gledet meg til prøvekjøringa...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar