lørdag 5. mai 2012

I Hvalstad hos Espen

Imorrest kjørte eg, Tove og Mikko til Espen i Asker på besøk, lenge sia vi har vært der. Eg hadde et ærend ang. hundemat til Mikko og så ville gjerne Espen vise meg sitt lokale flysted.

Men tru du ikkje Mikko og Boss greide å stikke av en tur på formiddagen, men etter ca. 2 timer leting fant vi begge to til slutt...

Etter att vi fant bikkjene koblet vi oss opp for og ta turen opp til Espen sitt lokale flydsted, nemlig Skaugumsåsen... Vi gikk helt hjemmefra der kor Espen bor, det ble en koselig tur.

Espen advarte meg med att det kunne bli litt bratt i flekkan og det hadde han jaggu rett i, men Mikko klatra som fan. Boss var rene supern oppover fjellsida, men han har da ørten turer opp der. Espen viser stolt flere utkikkspunkt på vei oppover, jaggu hadde han også staret en gang her også, gærne mann:-)

Her er vi kommet helt opp, og eg kan skrive under på att det var fint å legge ut en glider for å starte, bare gress med fine berg innimellom.
MEN OBS: Dette er en stupstart så uten tvil en trinn 3 start, men Espen sa vingen kommer veldig flott opp når det står inn, alt fra s-ø til sør passer her.

Før vi skulle ta turen ned måtte også Espen "markere" sitt område, ja han "skvetta" etter Mikko og Boss. Vi tok en annen vei ned som var litt slakkere og litte granne lengre, men en superflott tur med en kompis man ser alt for sjelden;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar