mandag 12. mars 2012

Ei flott familieuke...

Pappa(Sigvald), og guttene mine Martin og Casper har vært og besøkt oss her i Brumunddal forrige uke, dem kom fre 2-mars og dro søn 10-mars. Hadde også søster Line med sine to barn(Ingrid og Brede) innom forrige helg(2-3 mars), så huset har "bulet" med folk. Gufargutten min Don Christer dukket opp på tors ettermiddag, og morro har det vært...

Det har heller ikke skortet på fritidsaktiviteter heller, her er Casper og Martin på 4-hjulingen. Kan trygt si den ble brukt vær dag, ja egentlig flere ganger daglig, selvfølgelig måtte det litt mekking også:-)
Inneaktiviteter ble det også tid til, gikk mye i moderne elektroniske spill på begge guttene, noe eg ikke er sånn flink til tør eg påstå...
 Turer fikk vi også til, her er vi hele gjenget på tur opp til Høsbjør fra hotellet...

Casper fikk prøve mine gameldagse hytte-truger(uten ledd på sko-tuppen). Skal si det var artig å se han gikk med dem, gikk hvertfall ørten ganger på hau før han fikk teken på det;)

Pappa heiv også trugene på seg, vi gikk ned gamle-slalomløypa for å få tråkket trenings stien min litt hard og up to date. Pappa gikk også mye å trimma når han var her, han gikk tur hver dag ned på Mjøsisen gjennom skogen med Mikko, ikke hverst for en gamling som straks er 80 år...

Vi var også å fartet litt på kjøpesenter, biltema, OBS, etc... Pappa elsker og farte rundt, han har ikke ro i ræva selv om han er kommet seg litt opp i åran:-)
Igår-kveld(søn 11-3) tok eg å Don Christer en treningstur til Høsbjør løypa mi, han holdt godt følge med Mikko foran som en liten hjelpemotor...

Men prikken over i-en var nok tandemturan på søndagen(4-mars) for Martin, han har bare pratet om det siden og ville fly hver dag. Vi var litt uheldig med været denne uka, mye høydevind fra vest som resulterte i bølger og dritt, så det ble kun søndagen vi fikk luftet tandemen...

Mandagen gikk hele dagen bort i å vente på en vannbil som ikke dukket opp til avtalt tid på formiddagen, kom kl. 17 på ettermiddagen og hele dagen gikk i dass ang. den planlagte flyving. Men gutta var ikke opprådd dem, 4-hjulingen durte hele dagen. Tirsdagen hadde vi satt av til rattkjelkedag og det gikk unna, kan nok innrømme att eg ikke hadde sjanse der, dem tok meg begge to:-)

Her er vi på tur ut fra Bangsberg første turen på søndagen, vi fikk prøve tandemen(Ozone Magnum) til Lasse. Det var en rå handling på denne vingen, ja som en singelvinge selv om Martin ikke har allverden med vekt(superlett) å skryte av som passaskjer.


På tur 2 tok vi gammel-dyret mitt, en Apco Futura tandem. Den føles ut som en gammel traktor uten servo med alt for mye vekter på framakslingen. Men det gjorde ikke at turen ble en dårlig tur, vi knipset noen bilder og lekte oss helt ned, Martin var i hundre...

Tru nok pappsen må kurse Martin når han fyller 15 år, han blir nok bli en ivrig pilot om han har arvet en promille av mine fly-gener. Han var helt propell og skulle fly hele tia mens han var her, artig for en pappa som er helt flygærn med pg;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar