onsdag 18. januar 2012

Skitur igår...

Forlot Brumunddal i tykk tåke for og møte Trond oppe ved Vollkoia igår tidlig(9.30) på formiddagen, og vi kom frem til en steikanes flott soloppgang. Trond hadde med Spott(fyrverkeriet) og eg hadde med Mikko og Pontus. Trond hadde kjøpt nye ski for ei uke sia og hadde begynt å trene på ski, eg hadde med et par smørefrie som var omtrent 20 år gammel...

Spott(snart to år) er det virkelig krefter i, vi hadde ikke mulighet å følge på. Pontus dro så godt som eg aldri har opplevd før(spott var foran), Mikko sprang ved siden av og det gikk flott. Trond ventet selfølgelig på oss, så vi gikk til Blåmyrkoia(4,5km) og rastet litt.

Men ikke tale om att Spott ville bli her, han og Trond gikk milevis innover fjellene mens eg ikke ville lengre første dag med bikkjene. Det så ut som Mikko trivdes godt og vi tok det rolig tilbake, nå hadde vi gått 9 km tur/retur idag;)
Men de 20 års gamle skiene(smørefrie) glei dårlig, alle som var på ski igår glei fort forbi oss i unnabakke. Kan konkludere med att det var like godt feste på skiene både i mot og unnabakke.

Så plutselig på ettermiddagen var eg eier av et par nye ski og sko, har ikke hatt nye ski sia den tia før eg lærte meg å drikke øl...å eg begynte hvertfall ikkje førr seint:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar