tirsdag 24. januar 2012

Sentrum-Høsbjør og negelsprett:-)

En planlagt skitur idag fra Vollkoia giddet vi ikke når sola ikke kom frem idag, etter ei stund kjeda eg meg ut av hel...    Fant ut eg skulle gå fra sentum til Høsbjør-rampa og etter det rett hjem med begge bikkjene.

Her er vi på tur opp etter de gangstiene som er kommet i det nye tiltenkte byggefeltet som ligger rett sør av jordbær-landinga. Dem tripper og går så fint ilag nå begge to, synd ikke begger er rene Alaska Husky.

Thor Arne ringte når eg var nedi gamle slalombaken på tur oppover og skulle hjelpe meg med klo-klipping første gangen. Eg tok en rask kaffe på toppen med medbrakt niste, bikkjene fikk tørrfor med innbakt oksekjøtt...

Thor Arne kom og plukka oss opp ved hotellet, så gikk turen hjem for klipping, kaffe og stor-lyging til hverandre:-)

Mikko er nå bikka 18 uker og gikk opp 1,1 kg siste uka, tidligere har han godt opp ca 0,6 kg hver uke. Ja Mikko er en pussig kar for tida, det ser ut som han har alt for store ører og for store/lange bein nå i forhold til kroppen. Eg synes han ligner en Dingo for tida, men det retter seg etterhvert som han vokser.

Thor Arne klippet klørne til Mikko, og lille Mikko lå bare å lot som att det skulle være sånn, ja helt utrulig. Etterpå heiv eg meg til å klippe klørne til Pontus, det gikk og bare som "pikken i ho Grete".

Er nå i en fase hvor jeg tror eg gir bort Pontus til en snill og god hundemann, satser på kansje en Alaska Husky til om det blir flere, ja omtrent javn-gammel med Mikko. Vi ser det an denne uka, vil gjerne ha to like raske bikkjer til mine planer fremmover;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar