tirsdag 10. januar 2012

Ny kvarting i treningsløypa...


Eller la mæ si det sånn; første reserve på steinplukkarlaget, det er min første konklusjon. Men vi kommer tilbake til steinplukkaren lenger nede på sia...

I formiddag kjørte eg, Mikko, Pontus og begge gammelkukan i klubben til starten(gikk fra bommen) for å storlyge litt til hverandre og rydde lavoen. Kan melde om att det går virkelig fremmover med han som rulla litt "kollbøtte" her forleden, og håper han er klar for take off om ikke så lenge...

Men over til treninga: Pål og meg tok oss en hodelyktstur i mørket oppover løypa, hadde håpet på at Geir ville bli med. Men han skulle ut et annet ærend, så det ble med meg og bergenseren...

Vi begynte nu å gå i skikkelig sukkersnø, eg hadde Pontus å slepe meg. Etter ei stund gikk vi fra bergenseren, ja det så ut som han var på en tusletur i tussmørket. Men ventet på han etter ei stund og kobla magebeltet over på Pål, så fikk Pontus slepe på vestlending resten av turen. Skal si det var tungt å gå fremst nå i skikkelig sukkersnø og sekk på ryggen uten slepebil. Men tru du ikke Pål greide å holde følge helt til lavoèn nå, vi gikk opp akkurat under timen.
Pål og meg fyrte i ovn og hadde med hjemmelaga buljongsuppe a`la Stein-Are. Vi fikk opp dampen i ovn og prata tull til hverandre i flott måneskinn.

Så over til reserve-steinplukkeren: Selveste herr Geir Holte ringte plutselig og ville være med(ærendet ble utsatt), og var ved Framnesbrua. Eg sa han måtte kjøre til bommen og gå opp for det var ikke brøyta helt opp, som sagt som gjort. Det var ikke lenge etter så kom Holte-gutten stupanes inn i lavoen uten pust med to bærenett full av tørr-bjørk. Trodde først det var øl han hadde med seg, så feil tok eg. Skal si det ble fart i ovn med skikkelig tørr ved.

Når det gjelder Geir så vet eg att han ikke har verdens beste kondis. Men turen opp fra bommen gikk pinadø fort med han, om det var for att han var mørkeredd veit eg ikkje, eller om storformen plutselig var kommet over han veit eg heller ikkje. Men har en anelse att han var litt mørkeredd, for han hadde hørt en masse lyder på tur oppover vegen.

Etter vi hadde fått oss god hjemmelaga suppe og varm kaffe begynte vi nedturen. Herr Holte ville være med helt ned i treningsløypa og har vesst skumle planer om og begynne å gå sammen med oss. Men da sa eg; du er ikke ekte medlem førr du går hele veien opp fra skytterhuset, og det var han helt enig med. Så derfor er herr Geir Holte bare en reserve på steinplukkerligaen enda, han blir ekte medlem i slutten av uka tipper eg på;-)

Å de nye go-guttan i huset, dem er ikke akkurat uvenner. Kan nevne att Ayla var med Arne i formiddag på starten, og dem herja vilt alle tre. Tror nok det gikk fort og rått for seg ei stund, plutselig kom Mikko inn i lavo,en og ville på fanget. Regne med han fikk seg noen ufrivillige kjillevinker av Ayla og Pontus når dem "jerva" på det verste...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar