tirsdag 20. desember 2011

Langtur med ho mor idag:-)

Steiki førr en flott tur idag, men vil si litt om gårsdagen først.

Igår trudde jeg att jeg skulle finne opp hjulet på nytt, skulle finne meg ei løype fra starten og til "gratishaugen" med utsikt og greier. Gikk meg nesten vill i gran-jungelen, fant ut eg ville gå tverrs over alle stier, berg og daler for å finne korteste vei til det nye utsiktspunktet mitt:-)

Men der gikk eg fem på, måtte nok krype til korset å krype tilbake til den faste stien, det var rett å slett umulig å finne et utsikts-punkt. Ja det var løver, aper og fullt av hyena der borte, det eneste som manglet var bjørn, men det var så ufremkommelig att dem ikke fikk tak i meg:-)
Nok om alle dyrene i skogen, idag derimot gikk eg å Tove 3,5 timers tur fra landinga og rundt den "derre" fæle jungelen på "gratishaugen" og ned til landinga igjen.  Vi brukte 55 min opp til den øverste parkeringa, ska si Tove ha fått opp dampen. Så begynte vi å labbe rundt jungeldyrene, det begynte flott.

Men vi hadde inntatt lite væske og mat før vi gikk, så halvegs kjente vi på kroppen att det manglet litt energi. Men vi hadde med oss vann så det hjalp litt og vi trasket i et rolig tempo. Nede ved "Ola i treet" svingen hadde vi to valg, enten å følge stien eller å klatre opp over Bangsberget under starten. Vi valgte jo korteste rute så det ble rett opp med ikke alt for mye energi i kroppen, men vi sleit oss opp. 1 time og 35 min brukte vi på runden rundt "gratishaugen", slitne møtte vi Pål i lavo,en.

Pål hadde gått opp alene fra landinga kl. 17.00 som avtalt, vi møttes og som avtalt ved lavo,en. Sammen trasket vi ned ilag alle tre med hver si hodelykt på hauet, Pål blinket fortsatt til styrbord...
Dette falleferdige skuret står på et veiskille(kryss), det er uansett om man går til høyre eller venstre, man havner hit igjen. Godt å vite om du tar turen rundt alle dyrene i jungelen...

Nå har det blitt noen runder på meg siden eg bestemte meg for og begynne å trene, merker betraktelig bedre formstigning. Tru neppe eg bli nokka slank og lekker i løpet av vinteren, men om eg fortsetter å trene kommer jeg antaklig å være i stålform til våren. Etter Nyåret begynner jeg med toppturer, kansje den første 26-27 desember. Trond blir med meg på topptur, Tove begynner også å gå jevnt og godt, så tru ho og bli med oss bare vi ikke havner på helt ekstreme topper...tanken er nok der for en superlang topptur i løpet av vinteren...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar