mandag 12. desember 2011

Første treningstur i nysnø:-)

Idag var det første treningstur fra Bangslandinga og helt opp til hovedstaten, startet i 15 cm nysnø som gikk over til 20 cm på toppen. Satser og gå gjennomsnittlig to turer i uka iløpet av vinteren 2011-2012, men kommer selvfølgelig ikke til å blogge hver jævla tur.
Her er Framnesbrua litt utpå ettermiddagen, det var blitt betydelig mildere etter jeg var kommet ned fra turen.
Som sagt så starta eg gåturen opp i 15 cm nysnø, vurderte truger som eg hadde med. Men etter og ha prøvegått fant eg fort ut at det funka best uten, men tok med staver idag. Tåka lå ca. rett under øst-starten.
Brukte 40 min opp til nederste strømgjerde ved den gården som ligg ved bommen, og 50 min opp til veien ovenfor bommen. Hestene kom å hilste på meg, tru dem var litt skvetten men fikk no lokka dem helt til meg. Kansje ta ei gulrot med til dem neste gang eg tar turen.
Brukte nøyaktig 1t 5 min til lavoen, men tar ikke tiden som et "møst", det er heller en standard så eg har noe å gå ut fra. Tiden opp vil uansett variere med føre(mye snø) og dagsform. Idag følte eg meg frisk i kroppen og gikk helt opp uten pauser i det hele tatt.
Turen ned gikk jeg via øst-starten, markøren med vindpølsa lå nede, treng ei hjelpende hand for og få den opp igjen.
Idag gikk jeg uten en eneste form for dugnad, dvs. diverse saging av kvister, etc til turløypa og det var deilig. Stillheten av å gå alene er deilig, man legger liksom merke til mye mere rundt seg enn om man er flere sammen. Men det betyr ikke att eg alltid skal trene alene, om noen vil være med er det bare å si fra. Det er også en fin tur bare å gå til f.eks øst-starten og nyte utsikten med varm drikke:-)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar