lørdag 17. desember 2011

Dokka, Utsikten-Nøss på Veståsen...

Endelig kursvær igjen etter nesten 3 uker med tørke for elevan pga møkkavær...

Idag valgte vi Dokka som flysted, skulle være nord til nord-øst, noe som er helt rett for starten oppe på Veståsen. Hangvinden kom ikke men, 10 min skliturer er ikke å forakte i disse tider.

Legg merke til bildet under, det mangler en mann. Han var så lur og "glemte" hanskan i bilen og jogga tilbake å hente dem. Og premien han fikk var å gå i en ferdigtråkka sti, han brukte 10 min til starten, mens vi brukte 15 min:-)
Øvind Bratberg i sin splitter nye Ozone Mantra 4... Ja den gutten bli ei lita nøtt til neste år på alle distanseturene vi skal ha ilag:-)

Det skal i hvertfall ikke stå på det at pilotan er negativ, Hedemarks-gjenget er superpositiv og trur på alt eg sei tell dem...ja dem skulle bare visst.  Legg merke til Trond på bildet, han lånte hårbørsten til Tove og fiksa sæ litt førr eg fikk knipse han igjen. Her er vi akkurat kommet frem til starten:-)
Trond ble forsøkskanin i vindstille, forlengstart ut, han tok imot alle elever, tusen takk... Og Trond har virkelig fått teken på startan sine i sin nye Factor 2:-)...begge arman i behold tilogmed;)
Trond Larsen i sin brukt-nyinnkjøpte Buzz Z med Voyager og lettvekts-reserve...og den er jo fan ikke tyngre enn ei ert:-) Han var kjempefornøyd med turen og vingen, høyde-tur nr. 7 i kurset...
Sjefen sjøl skriv oss inn i gjesteboka... Litt ordblind og blind i tillegg, ja sku likt å vesst ka som står der...
Kjell på sin tredje høydetur, kom litt til høyre for det vi hadde tråkka, snyspruten sto i alle retninger. Men en sprek "kar" peisa bare på videre og fikk en flott tur. Kjell er bikka 60 for et halvt århundre siden, men postetiv og blid som ei sol støtt, og ganske rå som heiv seg med på kurset vi eg si;)
Første start for Tove her på Nøss, men ho ha vært med meg her før i gamle dager...så ho visste nøyaktig ka ho gikk til, ho var superfornøyd...
Her har vi tråkket og er klar til dyst. "Vi gikk i flokk" frem til starten, de 2 fremste hadde truger og det ble en flott sti. Så heiv hele gjenget seg i tråkkinga for og få en problemfri start i vindstille.
Eg ville ikke starte forlengs med min 5 uker gamle opperasjon i skuldra, tar nok ei stund enda til den er opperativ. Gikk tilbake og tok bilen ned, hit drar vi igjen, det er best på ren nord eller nord-øst...

Link til starten:
http://no.flightlog.org/fl.html?l=2&a=42&country_id=160&start_id=4034

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar