fredag 30. desember 2011

Bjørgeberget(530moh) i Brumunddal.

...ekstremuværet Berit, en gudegave til klubben sa Thor Arne når vi kom opp på toppen av drømmeflystedet vårt på nord-vestlige vinder...

Idag skulle vi på Bjørgeberget hele familien sammen med Thor Arne og Nemi . Lite visste vi hvilken overraskelse som ventet da vi kom opp. Vi parkerte ved sagbruket og hadde begge bikkjer med, vingen valgte jeg og legge igjen siden det var vindstille.
Her er en evt start rett over det hogstfeltet som dere ser på bildet, legg merke til kor tynnet ut skogen er rett over. Berit herja jo vilt her tidligere, og for dere som ikke vet det har Berit lagt store deler av skogen på toppen langflat. Ja som Thor Arne utbrøt da vi kom opp: Berit er en gudegave til klubben...(Dagmar og Cato hadde ikke sjanse, eller var dem med å hjalp til? ;)

Her er vi kommet opp, Tove, Ingunn, Casper, Thor Arne, Nemi og Mikko til det første hogstfeltet og fikk (gledes)sjokk ka vi så... Alt er jamnet flatt, hogstmaskin holder på og rydde, ja fan vi jubla;)

Bildet under er ved utsiktpunktet, det er kun noen få buskestubber igjen som sperrer starten for en safe take off.
Her tok vi bilde rett ut fra utsiktspunktet, her kan de erfarne starte når det blæs vind rett inn.

Ringte til Arne og fortalte ka eg stod midt i, han kunne fortelle att Trond og Erik var sammen med han på fot-tur opp fra millionær-åsen til Bjørgeberget. Dem hadde ikke store trua(Trond og Erik) når eg sa til dem att alt er jevnet med jorda her oppe, tru dem vedda om eg snakka sant. Men Arne syntes eg hørtes vilter og tynn ut i målet, så han trodde meg. Det ble en aldeles muntert gjeng som samlet seg på toppen tilslutt;)
Ingunn og Mikko er blitt perlevenner. Ja idag var Ayla, Nemi og Mikko ilag på Bjørgeberget. Det går bare fint med bikkjene ilag...

Her poserer eg og Casper foran ei buske som er tippa over ende etter ektsremværet Berit. Som dere ser er vi ganske små i forhold til rotens størrelse, guuuuuuuuuuuud for en god jobb Berit gjorde:-)

Vest, Nord-Vest, yeeeeeeees, tar dokker alle...Sweden here i come...med mange flykamerater på slep;););)

Link til vårt kommende flysted:(ikke 100% lengde og breddegrad ennå)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar