torsdag 29. september 2011

Gode "hotte" Høsbjør:-)

Bildet under tatt av Øyvind Bratberg: Meg i Jon sin Astral 6, Jon e startklar nede ved rampa...
Møtte Jon å Øyvind 13.30 på landinga og vi diskuterte litt her pga høydevinden før vi dro opp. Opp kom vi men mye fra venstre, oppi 90 grader, vi venter litt mens vi lyg litt til hverandre. Plinga Tove og sa det ikke var forhold, var kansje forhold for de erfarne sa eg, men vi ville vente litt...
Her venter vi utolvmodig, sa eg ikkje ville starte først, men byttelånte vinge med Jon. Og han tok laust først med min M4 og tok en bommert å måtte ned, vi venter litt... Øyvind starter og sleiker, eg står utolvmodig å drar baklengstarter. Va noen turister som spurte om eg skulle starte, men sa eg ville vente til han fikk etablert høyde over trærne, ellers så kansje det ble til att vi presset hverandre ut.

Øyvind begynte å juble høyt, da sjønte eg tegninga med en gang, dro opp vingen og fauk etter han. Merket att det var endel vind, litt skrå fra venstre om man lå under 600 moh,(starten er 57o moh) men kom fort over det. Fikk flott høyde trudde eg, men den "hestkuken" av en rød M4 bare flydde rundt meg å flirte.(hevn fra Trysil?) Skjønte etter ei stund att det bare ble sånn med denne vingen som eg fløy nu og tru Øyvind bikka 800moh(eg fikk 690moh)




Ser Jon kommer opp i hundreoghelvete igjen, Hiace`en spøler seg opp Høstbjørveien med sleng i alle retninger. Jon spring opp og røkker opp vingen igjen, tru han fikk snudd seg rett veien ca 20 meter over rampa:-) og eg tenker; han skal eg ta...



Satan og, eg fløy superkonsentrert og tok vare på alt løft eg fant. Jon derimot vimsa att og frem og kom innom å sa hei, bare for å mobbe meg før han steig videre til den røde "hestkuken"...grrrr...koffer bytta eg vinge idag???



Lufta var nokså "grom/humpat" i flekkan mellom ca 600-650moh, M4 gutta hadde etablert seg over i smørluft, men dem hadde litt motvind dem også. Det var absalutt ikke føre for hvem som helst på denne turen...



Tilslutt hadde vi landa alle tre i kursbakken og det spakna. Pratet i tlf med Arne og Tove å sa det kansje ble bedre på kvelden. Vi møttes på landinga, Tove, Ingeborg, Øyvind, Arne og Erik for å ta en kveldstur. Det skulle vise seg at det ikke ble lett å ta kveldshanget, ble meg og Øyvind som fløy til sola gikk ned:-)


Ettertanke: Sånn som lufta var idag tok vi en rett avgjørelse og ikke sende ut melding til klubbens medlemmer om flyving på Høsbjør. Det er bare sånn av og til att det er kun de erfarne som kan fly:-)










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar