fredag 15. april 2011

Lundeberget(565moh) på Ring.

Vi var en flott liten gjeng som møttes på den nederste landinga ved rør-butikken litt nord for Moelv idag. Frode, Geir, Vegard og meg, Morten og Øyvind kom etterhvert også. Vi var i god stemning da vi trasket opp, gammelpeisan gikk i front å "lunta" oppover mens han Petter Nordhaug og broren kom etter i ei helvets fart. Men det viste seg att dem ikke nådde igjen gammelkukan alikavel, enda dem startet 5 min før.


Vi hadde godt tro når vi kom opp, pustet inn allerede ca 11.15. Vegard ble vinddummy på hanget først og etter ei stund fant vi ut at lufta ikke gikk høyt over kanten kominert med en sabla inversjon. Ble no litt lyging å tullprat på meg og Frode for å få klokka til rundt 13 som eg planla å starte, tru eg sku venta litt til:-)Foto: Morten. Starten sett fra sørsia, her var det ingen snø å traske gjennom da vi gikk opp idag. Vegard ute å kjenner på hanget, han var glad når det løftet, ja en skikkelig stolt Vegard eg pratet med etter han hadde landet:-) Geir hadde en steikanes flott start, noe som vises på video,n som Morten har laget(ligg link på tavla) Foto: Morten. Her er Frode og meg i diskusjon på de nye høydebegrensningene. Det var 14 grader på start idag, kan ikke klage da. Her tørker eg cellepakke-posen. Hadde litt uflaks at ei vannflaske hadde tømt seg i vingen på tur opp til starten idag. Vingen tørket også fort i varmen idag før eg fløy.


Selve flyturen ble i overkant vanskelig etter eg forlot hanget med skikkelig lavtflyging pga inversjon med den økende vinden som kom. Det "bølget" seg endel i Mantra,en idag, hadde ei boble på seks i peaken som eg prøvde på lavt. Den ble i råeste laget nært terenget så eg trekte meg, tenkte korsen eg hadde greid ho med den nye Factor 2 som eg venter på. Den var rett nord for Samuelstuen camping, ei god fin termisk kløft, men som vinden ødela og eg ville ikke havne i skauen. Landet pent på et jorde nord for Brøttum stasjon, viste Erik var i Lillehammer på kurs å sendte han ei hentebil-melding. Jaggu 10 minuter etter eg var ferdigpakket dukket han opp, tusen takk....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar