fredag 8. april 2011

Vårsjekk av HG,en min:-)

Er nede i Hønefoss hos min søster og svigerbror Eirik på besøk og kozer meg sammen med Tove. Vi har planer å få flydd fra Sundvollen, men en "satans" Nordvest"-ramling fyker over hodene våre, så vi er litt skjelven i buksene ang flyving. - Men da må man se positivt på det og vedlikeholde utstyret litt... Begynte og pakke ut Twisteren(II) for smøring av spiler og eller se over seil, etc...
Akkurat fått rigget opp, skal si dokker det var kastevind i flekkan. Hadde høy puls flere ganger når jeg holdte på, heldigvis var Tove ankermann og hjalp til i de verdte kastene.
Dæven, nu ha eg vareopptelling:-)
Her var det bare å peise på med silikon og "stappe" han inn etterhvert.
-

Ifølge sounding skal det bli flybart imorra(søndag) både for hg å pg på Sundvollen. Men ser det melder liten storm fra ca 2500moh... Av erfaring vil nok høydevinden vise seg fra sin sterke side av og til, men det trenger ikke å bli sånn. Så vi satser frikst imorra med flere piloter fra Hedemarken Luftsportsklubb imorra:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar