mandag 3. januar 2011

Godt nyttår

Hallo til dere som venter på et lite innlegg og Godt Nytt flyår... Nå er jeg og Tove i Nord-Lenangen i Nord-Troms for å samle snø i poser å ta sørover. For her holder dem på å snø ned, oppe på Rundfjellet(711m.o.h) er det 1,5 meter med pudder-snø uten underlag. Da kan dere kansje tenke dere kor eg har slita med den fjellfinn-maskin for og kommet meg til topps, men idag:)

Her står jeg i skybas(711moh) og knipser rett mot Nord-Lenangen. Det har vært mye vind fra nord og mye snø, så først idag kom eg meg opp til topps på et vettig vis. Men p.g.a snømengden var det ikke mulig å ta med Tove og vingen. Imorra gjør vi et førsøk når løypa er blitt hard.

Her er vest-starten, og helt nede ved sjøen(Ulsfjorden) ligger Båtnes som ma og pa bor. Her skal Tove eller meg starte og se om vi kommer oss ut, en må jo ta beltemaskin ned også.

Her er Tove å gutta i sleden under Rundfjellet, til hit var det mulig å taue sleden..


Bildet: Rein i Nord-Sverige.
-
Vi dro fra Brumunddal 29 desember, kjørte til Trysil, videre forbi Engerdalen og krysset grensa ved Drevsjø. Her hadde vi -30 fra Engerdalen og til langt inn i Sverige. Etter vi passerte Østersund ble det litt mildere, og på kvelden parkerte vi i Arvidsjaur og tok inn på et flott Hotel.
Da hadde vi kjørt 933km og i 13 timer, men vi tok oss tid til middagstopp å pissepauser.
-
Når vi våknet neste morran var det fint vær, -12grader og sol:) Herfra og hjem viste gps,en 730km hjem til ma og pa i N-L. her brukte vi 10 timer med stopp i Karesoanto for shopping:)
-
Vi har effektiv kjøretid 23 timer på 1.663km totalt... Lurer på hvis vi snur "baugen" på bilen sørover fra Brumunddal og kjører i 23 timer eller 1.663km kor langt vi hadde kommet. Hverfall vileg tru sol å termikk hadde gjort seg gjellende:-)...
-
Ka med å ta en tur til St.Andrè i Sør-Frankrike eller ned til Spania? Kan da ikke gå stort lengre dit enn til Nord-Lenangen...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar