mandag 24. januar 2011

Folksomt på Høsbjør idag:-)

Sjekket ready og sounding både igår kveld og imorrest, fant ut det skulle bli S-V etter 12.00, og pinadø så stemte det:-)...
-
Eg, Tove, Mona og Geir møttes på landinga 11.30 og så pølsa "lempa" rett inn, dæven vi blei glad. Var overskyet når vi dro opp men ferdigrigget kom sola frem resten av dagen, snakk om flaks:-)

Her er fra første tur, det var nok til baklengs men ikke løft. Fløy innom den gården som ligger helt nord på åsen for og se, men måtte pent kurse ned mot landinga.





Mona på sin glideflukt nr. 2. Ho prøvde fortvilt å henge, det gikk såvidt. Kansje en tanke for langt i fra de 2 første leggan...


Herr bjørnejeger Holthe komme inn før landing og han rakk bare en tur. Synd han ikke hadde tid til neste tur, tru han hadde tatt løftet med meg.
-
Steiki Deltan glir med X-rated 5 seletøy, tru Geir får flotte turer iløpet av denne sesongen.



Tove i gli ut på tur nr. 2. Det var bare meg, ho og Mona som var på starten da. Tove pjæska litt med instrument og pedal, så de 2 første viktige leggene når det er marginalt gikk i fløyten.





Etter vi hadde landet for andre gang dukket Arne og Erik opp. Vi ble jo selvfølgelig med opp igjen. Sola begynte å gå ned i vest, dårlig solinnstråling gjorde at det ble skli. Men tre turer opp idag var godt for kroppen, og tror det blir flere denne uka. Er meldt endel vestlig vind hele uka, så nu er eg på Høsbjør-vakt...
-
Tur nr. 2 ble på hele 22 min idag, ÅRETS beste sålangt. Det var en atskillig lettere Stein-Are som landet da, er klar for d meste nu kjenner eg...
-
Vi var sliten å glad alle mann, fornøyd å sulten... Så gikk ferden hjem, her fikk eg servert grøt med pølse i, "slurp" og ei loggepils...
-
Vi var tilsammen seks piloter som flydde herfra idag og totalt 12 turer...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar