onsdag 17. november 2010

Mentor 2, Et hemmelig våpen...

Idag fikk jeg virkelig teste startegenskapene på Mentor 2, var alt fra null til bakvind. Tok første tur forlengs, og vingen spratt opp i svakt kaldras.
Prøvde til og med baklengs de to siste turene i kaldras, ja fan kor i all verden, så spratt den opp her og, UTRULIG...
Her tar jeg første starten idag, fløy ut og pipet langs kanten, selv omkaldras??? Sleika ei stund før eg glei over Mjøsa, så vindskygger i forskjellige retninger. Dro over vindskumringen lavt, ca 70 meter over Mjøsa og greide pinadø og klatre meg til ca 110 meter over Mjøsa, helt rått kor denne vingen sentrerer og lystrer mine ordrer fra mine hender.
Andre tur startet eg baklengs og dro rett ut over Mjøsa i håp om ferskvanntermikk/vindkjæring igjen. Var mindre løft nå, så fant ut eg tråkke pinne til 50%. Dæven kor moro, vingesuset økte godt og ikke noe mere synk en handsfri nesten. Rett og slett en rå jævel, tenk på klassifiseringen, DHV 1-2.

Starter baklengs i kaldras, bare sjekk synket utenfor starten.
-
Siste turen ble rett ut leita febrilsk etter Mjøsa. Så Mjøsa og trådde all pinne eg fikk ca. 80%, dæven dette suser i ørene, men sank litt mere nu. Stabilt og koz i lufta dette, rart om man ikke skulle greie 15 mil lett med en sånn flyredskap til sommeren(juni)...
-
Dette må jo bli en ren folkevinge, kan ikke tro annet. Selv eg er imponert av Mentor 2, og kunne faktisk eid og flydd en sånn. Vingen sklir som et uvær og er super-trygg, hendling som eg bare trodde fantes på raske toere...
-
OBS: Dette er Tove sin vinge, så hold fingrene av fatet Stein-Are... (du skal bøye oppraisere m hg til sommeren)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar