mandag 19. april 2010

En sorgens dag for meg personlig, men flott at Erik viser muskler...

Imorrest dro jeg, Arne, Erik og Geir på tur til Heidal, planla Geir som sjåfør. Geir tok pg-kurs i Bødø i 1994 og ble kun med kurset. Plutselig får jeg en tlf fra Moelv om jeg kunne sjekke han ut på nytt, ber han plinge Erik som er kursansvarlig i klubben. Forsikringer og alt nødvendig papirer ordnet gjennom Erik, så har vi vært og gjort unna småbakke-turene, var ikke farlig å se han hadde flydd før, full kontroll på for-og baklengs-start. Høydeturer kommer denne uka når vi får lov å skli fra Bangs...

NÅR DET ER SAGT ER JEG SINT OG SUR PÅ MEG SELV NÅ, LA COMPEOEN PÅ BILTAKET IMORRES OG MISTA DEN. Den har helst falt av mellom meg og Erik siden jeg var innom og henta han før vi dro oppover til Heidal. La vingn til Erik på taket og så ikke noe COMPEO der, surret selv vingene på taket. Tok sykkelen når jeg kom hjem ikveld og sykla helt ned til E-6 og tilbake for å leita, men i helvete heller...koffer i fan e eg så surrat...
Nok klaging nu ang. Compeoen. Her er Arne startklar, Geir er vaiermann. Erik er flydd ut for ei god stund sia og stukket sørover, fikk ik bilde av han siden jeg var vaiermann og kamera i bilen.
Arne med sin Moyes Malibu, synes det gikk tregt med han i flekkan på motvinden. Synd Arne sin vario ikke funket, tror nok han hadde kommet seg opp. Når Erik skrudde så det ut som boblene var trange, han datt ut av dem flere ganger så vi. Her er Erik på Moelv etter sin tur på 108km, gratulerer. (nå må du peise på Vegar skal du holde følge)
Peronlig synes jeg det ble for tøft for meg i Heidal idag, valgte å rigge ned på ettermiddagen. Jeg har ikke vært i Heidal før hvor det har stått så godt inn hele tia, ja selv i skygge. Men fikk bekreftet vindens styrke når Arne fløy ut med Malibu,en. Når man kommer til til start og ikke får godfølelsen, vimpelen står loddrett opp, må man tenke seg om. Sa til Erik at jeg ville vurdere min egen flyving idag, noe han var helt enig i. Selv om jeg har flydd over alle "støvelskaft" med pg i 18 år, er det faktisk et nytt element å hive seg i en HG med mongoluft.
Hvis man f.eks har fine forhold på start, flyr ut, og skrur seg opp er det greit å møte mongolufta. Da er man mere i sitt sikre element, men får man ikke godfølelsen på start er det ingen som greier og presse meg ut om jeg ikke vil fly. Prata med Erik når han hadde landa, fikk disse ordene: hadde du flydd idag ville du fått den meste julinga i din hg-karriære til nå... Glad jeg fulgte magefølelsen og ikke fløy ut og ble redd...
Men til slutt: Helvetes surrehue av en nordlending som klarte og legge Compeoen på biltaket... Noen som har en til Salgs???


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar