onsdag 27. januar 2010

Bakvind ble til flytting av vindpølse.

Alle foto: Tove

Værmeldinga sa det skulle bli sol med svak N-V i ettermiddag, stemte bra med sola, men med bakvind(N-Ø) hele tia. Erik, Tove og meg ville så gjerne ta en ettermiddagstur fra Høsbjør, tru det var totalt 2 min med stille luft i bakvinds-havet. Så da tenkte vi egentlig ikke på å starte i det hele tatt, for vi vet jo hvordan det er når man kommer seg i lufta.
Erik og Tove hviler på rampa etter vi kom opp, det begynte å klarne opp.
Her er en vind-sky som lå over Bangsberg rett etter vi kom opp. Hvis dere forstørrer bildet ser dere masta på Bangs, var ganske fasinerende og se på fenomenet med tåkeskyer som kom og gikk. Så helt trollsk ut av og til, det er ganske spennende ute om dagen selv om man ikke får flydd.Jeg var nede ved bilene for og hente spade og truger, Erik flyttet vindpølsa vekk fra lia nede i bakken. Han monterte den akkurat på "brekk kanten" sør for starten. Dette vil gi et mere riktig bilde av den riktige vinden i pg høyde. Så da er det lettere for elever og piloter og vite hvordan lufta er ca 7 meter over hodet. Her har jeg måka rampa, var mye snø som satt skikkelig fast. Naboen rett under starten kom opp en tur på ski, han var på dugnad i skiløypa. Han var nokså forbannet på alle de som rir med hest i skiløypa, vi var enige. Hele vinteren går "fly-folk" og turfolk opp til Høsbjør, og når de forbanna hestene har vært oppe på toppen og ødelagt løypa vår er det ikke særlig godt å gå der. Erik tok seg en tråkkerunde med trugene og jeg måka turbordet vårt. Alt i alt en topp friluftsdag.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar