søndag 27. september 2009

Til Norma med T&R (Italia)

Endelig kom turen vi hadde ventet på, Tove og meg dro nedover fredag 18 sept. Vi hadde håp om å få flydd litt ekstra tandem før gjenget kom. Foto: Tove. Her poserer gjenget første dag, et riktig trivelig gjeng. Lørdagen ble det mye paraventing, tilslutt gikk meg og Tove tilbake til hotellet med tandemen. Det ble sent på ettermiddagen, ser fra hotellet at 3-pg,er starter. Jon blir alarmert og vi spring til start på singel pg,ene på ryggen. De tre som startet kommer inn og topplander, Jon å meg ville ha siste rest av dagen. Vi kom aldri høyere enn starten(420moh), så vi knotet til vi måtte lande nede. En hyggelig normann som bodde i Roma kjørte oss opp. Søndagen var det mye skyer, byger og bakvind. Vi dro ned til Semioneta, ca 10 min fra Norma. Der var det et svært markede, her fikk vi shoppet billige klær og sko. Etterpå dro vi opp til Rione Castelle for og ta oss en lunsj. Her hygger gjenget seg med Italiensk lunsj. Rione Castelle ligger på en svær sukkertopp, som så mange andre landsbyer i Italia. Plutselig etter lunsjen mente vi at det ble flyanes, og vi fikk oss et lite vindu på marginalt hang. Her er gjenget på tur til start.

Mandag var det meldt øst å dritvær, vi dro til Boville ca 63 km fra Norma. Her ble det en superask lunsj med hypergod service. Boville er også en landsby på en sukkertopp, etter lunsjen gikk vi og tittet på starten, var mye bakvind, men det viste vi. Så da gikk turen tilbake til Norma med skikkelig god motorvei, venstrefila ble flittig brukt.
Tirsdag meldte det ren øst, sol, lite vind med byger på ettermiddagen. Vi hadde håpet og få fly på Cassino, ca 123km fra Norma. Etter å ha vært på starten noen timer, bestemte vi oss for og dra hjem igjen. Et gjeng ville opp til Monte Cassino, og det angret vi ikke på. Et enormt monster av en bygning som jeg ikke har sett maken til, her følte man seg liten. Inngangen til Monte Cassino, hele bygningen er en labyrint. Var også fantastiske kunsverk inne i hovedkirka, ja det må bare oppleves. Starten i Cassino. Her ble det sterk sidevind(øst), mye mere enn det var meldt. Normastarten. Fra ondag fikk vi flydd hver dag til vi dro hjem, norske piloter på bildet. Jon i Factoren til Tonny, tru han likte den. Han fløy godt over to timer i den. Her er alle siste dag 90% av gruppa topplandet på fre kveld, var mange blide fjes og se. Jeg hadde gledet meg sånn til Club Norma, men da ryktene spredte seg fort at jeg var dukket opp. Så det var dessverre stengt hele uka mens the group of Norway var der.

Norma er et fantastisk flysted, ifjor flydde dem 21 dager i september. Været er super-stabilt i september sa gutta på flyskolen der nede, men tror vi var litt uheldig noen dager. Meg personlig fikk flydd 5 dager på turen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar