lørdag 22. august 2009

Ja slå på Ring sier Frode Halse...

Bildet: Stein-Are, Øyvind, Pål og Frode studere og tolker vær og vind ca i 13-tia... Foto:Tove

Ja nu hadde vi studert været i snart 2 mnd, fant ut att Ring var bra... Men her gjelder det egentlig å være tidlig ute etter den erfaringen vi har fått til nu på dette startstedet. Idag kom vinden alt for mye fra vest, og det viste seg når jeg prøvde å starte. Vingen dreide 45-90 grader når den sto over hodet, urolig og ikke startbart for meg. Men Frode og Jon fikk seg en tur opp til Næra, mens Stig og Øyvind landet på øverste landing.
Bildet: Øyvind, Jon, Stein-Are, Pål, Morten og Stig. Foto:Tove... Etter lang venting å bakketrening i sidevind på start dro vi ned å plukket opp Jon å Frode, grattis til dem.

Så da vet vi på vestavind er det best og starte før 12.30. Når vinden kommer fra sør, sør-øst er det knall. Men idag blåste det friskt på ettermiddagen fra vest, sør-vest, noe jeg viste om siden jeg sjekket Readyen i morrest. Så til nu vet vi ka e bra på RING, så plinger det ei bjelle at vi fortsatt savner en vest-start. Der vi eg tru Bjørgeberget i Brumunddal er knall.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar