tirsdag 14. juli 2009

Møkka-juli så langt...(buhuu)

Etter en flott fly-juni gikk vi over til en begredelig juli, især for distanseflyvning. Lavtrykkene ligger i kø, nedbør superkraftig i flekkan, buldring av og til, og gikta på topp. Ja det sier litt om værsituasjonen for tida, er så (u)heldig og ha byttet arbeidsgiver fra NAV til vogntogkjøring, så møkkaværet har ikke plaget meg så forferdelig mye. Men nå klør det ut av fan i "skru-fingran" og titter på himmelen hvert 5 sek, samtidig som jeg følger med alle værmeldingene som fins.
(Bildet: Tatt ca 18.00 på gården idag) Mon tru katti det kommer kraftig inversjon på 2600moh og sør-østlige vinder.
(foto:Tove) Lørdagen fikk vi flydd lokalt på Bangsberg, var litt driv fra s-ø i lufta. Flydde 3 tandemturer, den første på ca 40 min. Da hadde passasjeren(utdrikkningslag) blitt skikkelig øltørst, så da landet vi. Det var en lokal bonde, artig det, han så ned på alle nabogårdene å kommenterte kor rotat dem hadde det på gårdene sine. Nr. 2 var en som fikk tur av venner og familie i gave, vi fløy litt over 20min før det spaknet helt plutselig. Vi datt gjennom på hanget, så det ble landing på alle vingene samtidig som var i lufta. (foto:Ingeborg) Tredje tur ble Ingeborg med, da hadde det blåst opp igjen på start. Vi fløy sammen med Frantz å Pål. Etter ca 30 min begynte det og bli byger overalt, vi prøvde og trosse så lenge vi kunne men ble mange droper etterhvert. Ble noen slalomrunder mellom bygene før vi landet, kun Pål som trosset litt lengre. Men han ble litt fuktig i forhold til oss, vi nådde akkurat og pakke før det begynte skikkelig og hølje ned.
Ingeborg smilte fra øre til øre, Frantz fikk nok turer til trinn tre og om han fløy hele dagen i shorts. Pål pakket så fort som han aldri har gjort før, regnet og vinden slo skikkelig inn nu, he,he...
På fredagen går eg på ferie, så kansje det kommer en dag eller to i juli med distansevær, vi får se.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar