onsdag 24. juni 2009

Øyer-Sulsæter i høytrykkstermikk (48km)

Etter tlf igår-kveld med mister Salamonsen ble vi enig om Øyer. Sørlig vind, og vi var spent på start idag. Pål, Tom, Knut-Jørgen, Lars-Tore og meg møtte først opp idag, sykluser inn allerede rundt 12.30, men langt imellom. Pål ut først, vi ser han bikker kanten, Tom og meg følger på. Lars-Tore hakk i hæl. Knut-Jørgen ikke lenge etter han heller.
Flyr litt att og fram, prøver meg på ei boble eg ikke synes er fræs i, sklir videre langs berget til eg finn ei brukbar. Tom og Lars-Tore er et lite stykke bakpå, Tom kommer som et lokomotiv inn under meg i bobla. Lars-Tore kurser mot Tretten ser eg, Pål surer vekk det han hadde og må lande til slutt. Knut-Jørgen plages og lander tilslutt han og.
(bildet: tatt ca over Venabygd, Rondane i det fjerne) Tom og meg fløy delvis ilag fra Øyer, nådde 1600moh, fikk ikke mere, stakk mot toppen bak Tretten. Traff ei god boble som tok meg ca til 2500moh, Tom var i følge, men han skrur som en gud, lett i fra meg. Tom stakk før meg, jeg tok ut det jeg fikk, sklir videre bak Øygarden, fikk noen runder mellom sjøene. Sklir videre, ser Tom treff ei god boble på Brekkom, piler dit eg og.
Skrur det eg er kar om, litt humpete, ja det har det nå vært nesten hele tia. PANG, vingen stuper foran meg, krølles som et aspeløv, brrrrrrr, ka farsken. Tar det helt med ro, vanlige prosedyrer kommer automatisk inn, og etter to runder med kravat flyr eg igjen. Det er godt å se att vingen faktisk flyr igjen uten noen spesielle sprell, FLYFART ER TINGEN:-) (bildet: dalen mellom Frya og Ringebufjellet) Etter turneshowet skilles jeg og Tom, sklir bak Branstadkampen, her bli eg liggende og slite jævla lenge, var lavt, begynner å få taket på ei boble. Ser et seilfly som skrur litt lengre inn på fjellet i samme takt som meg. Etter 2500moh sklir eg videre til masta bak Ringebu. Her treffer eg dagens boble som tar meg fra lavt opp til 2900moh, dette var gøy, som smør. Nu er eg litt i vilrede kor eg skal, og ka eg skal, ja ka farsken. Sklir mot Harpefoss(revefarmene), treff på noe eg ikke synes var bra nok(obs:dagens tabbe), ser skyer mot Sulsæter. Motvind og møkkasynk gjorde att eg fikk for lite høyde og komme meg inn på fjellet bakpå Sulsæter. Hadde 50 høydemeter for lite til og ta hanget bak her, landet på 920moh, litt fustrert no. Etter jeg hadde fått av meg utstyret løsner bobla, verden er uransakelig. Pakket og beg å gå til nærmeste vei(150m) Traff på fola, fola blakken, så da måtte eg knipse han, tru han var dritfornøyd med at eg bøsta her han.
Plinga Tove, ho var på Vinstra, fikk haik ned til sentrum av en lokal fjellmann. Da bar det på sødorptunet, der møtte vi Lars-Tore, han landa der. Løvbiffen smakte godt, raaaaaaap, cola og. Så dro vi sørover igjen. Når vi kom til landinga på Øyer var Morten, Frantz, Stig og Jon der etter to turer hver. Løftet forvant bare helt sa Jon. Takk til Tove for flott henting etter ho var ferdig på jobb.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar