lørdag 6. juni 2009

Vole-Kvernstubrua(NAF-banen)138km

Opptimistisk dro vi til Vågå et helt gjeng fra Brumunddal imorest. Kjetil Å, Kjetil P, Bård, Junior, og meg. På Rikssenteret ventet Tom og A-K med bussen, vi dro opp hele "skokken", pluss 4 HG-er. Sto godt inn kl 11.45 allerede, spiste, pissa og tullesnakket med gjenget før eg var klar. Her rigger vi for fulle livet i håp om distansetur... Kjetil P, Bård og Tom.(Monkey biz.)

Jeg startet og dro rett i 2000moh iløpet av ca 8-10min. Kom liksom ikke høyere, hadde Bård og Kjetil P i samme boble over starten, synes dem dro vel langt ut mot dalen mens jeg kurset bak Skagsnebb. Bård kurset mot meg når han så eg tok neste boble, han fulgte meg helt til Frya.
(foto: Kjetil Å) Junior ligger under mot Vågårusti.

Etter Vågårust kurset jeg mot Ottaplatået, og her var ei sinnsyk boble, 9,5 på peaken på det meste. Bård kommer inn i bobla når eg toppa ut i skybas, sklei vider over Otta sentrum. Fant ikke noe på lenge nu, var helt nede ved kanten over Sjoa før eg fikk nokka "mongotak" i Mantraen, brrrrrrrrrrr, livredd nu... (foto: Kjetil Å) Sel der fremme.

Driftet videre mot Torgeir, og han va fan sinna idag. Gud hjelpe meg for rock,en,roll, så Øyvind Ellefsen(hg) kom inn under meg og kurset videre over Kvam. Eg tok Teigkampen, null der, videre til eg så Øyvind(hg) fant ei boble mellom Kvam og Vinstra. Synes denne var bedriten og stakk videre til eg fant noe bedre. Bård var tolvmodig og kom seg til skybas i den bedritne bobla, eg måtte nok pent snu tebake her. (foto:Kjetil Å) Litt forbi Otta. Her mistet jeg Bård, så han lavt mellom Harpefoss sist. Sklei under skygatene, PANG, ka i fan e d nu. Trudde vår herre sku rive vingen min i fillebiter, her minnet det om Crazy i Mexico på sitt verste. Jammen meg røff luft idag. Fløy over til Branstadkampen, fikk ei lita drifter her, hadde kontakt med Bård på radioen.

Så videre forbi Fåvang, skrudde ei blå boble til ca 2400moh her, pussig... Kom videre bak Øygarden, klokka meg inn på ei skygate som bar på et luksuproblem leeeeeenge... Bildet: Bak Lillehammer. Luksusproblemet var at skybas var på 2400moh, og ikke sjanse å ligge så lavt. Lå på siden av den mellom 2400-2700, livet er herlig, gange tusen. Begynte å snø oftere og oftere i skyene nu. La meg inn på ei rute mellom Mesnasjøene, lukket øynene og tok ei svak opp til ca 18oomoh. Fortsatte videre og tok pinadø skybas en gang til, fan mootvind nu så det merkas til gangs.

Trudde jeg skulle gli til sentrum av Brumunddal men vinden og turbolens stoppet de planene. Landet ved Naf-banen et godt stykke sør om Næroset, her skal eg aldri mere lande(i kraftig vind). Glad når planta beina på moder jord.

Tove-mor kom og hjelpte meg og pakke, stiv og støl som en 90-åring. Da bar det rett til "svigers" og grillet med kald pils, det smakte herlig. Her kom gjenget som landet litt oppe i Gudbrandsdalen, takk for att doc tok bilen ned fra Vågå.

Oppsumering: Kvass termikk med kvass vinge, var superslite da eg landet. Meget god dag, oppsumering av NPT imorra...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar