tirsdag 2. juni 2009

Heidal-Næroset 107km

Kanondag i cirrius, KEM SKULLE TRU DET...
(foto:Egil) Vi dro et godt gjeng til Espesetra, Frode, Tom, Arne-Kristian, Egil, Kjetil Åsbakk, Kjetil Pettersen, Pål, og meg... Lurte fælt nu på forholdan, vi tok en liten dugnad å ryddet "gammel planker" og einebærbusker. Rene kongestarten for compliner nu:-) (foto:Egil) Her starter jeg like etter Tom og A-K, satset på og ta samme boble. Tom "spratt" litt fra oss, men han stakk fort ut av bobla mot sørkanten. Jeg og A-K toppet bobla i skybas(2.400moh), dro videre sammen til Torgeirkampen hvor vi ventet på Tom. Sammen dro vi videre over Kvam til vi endelig fant ei "syk" boble lavt som ikke ga så mye, her fikk eg øye på Arnfinn(HG) på tur etter oss. Så kom vi lavt inn bak Vinstra, tok oss opp der, men fortsatt ikke høyt... Videre bak Frya-området, derfra til Ringebu(masta), her tok eg skybas. Så bare Arnfinn(HG) sklei som fan etter han toppa ut bobla. Her knipser Tom bilde av meg ved Ringebu, vi sklei ganske nært ei stund. Sa til Tom og A-K på radio at eg ville fly sammen med dem videre siden eg var lite kjent fra Ringebu og sørover. (foto:Tom) A-K bak Øyer-starten, man kan se Hafjell lenger fremme. Skulle jo følge etter proffene, men syntes de lå så langt inn, ble min egen herre etter Fåvang. Så fine mørke skyer foran meg øst av Lillehammer, tok sikte på dem, og dem funka. Oppdaget Egil lavt over fjellan bak Øygarden, han hadde tatt inn på oss. Han lå ca ei boble bak oss, men det greide han ikke å ta inn på oss mere. Kom til Nevra(Mesnali-området), så Tom og A-K sinnsykt lavt her, A-K måtte lande. Fløy videre under noen skikkelige "grabbete" skyer, tjo hei her rocka det, skrudde noen runder men ble mest "mongo-tull" her. Så Tom kom seg opp lengre vest, men eg holdt på midt videre. Tom knipser A-K med litt reklame for vingen sin. Det er utrolig kor godt dem flyr sammen i Team, kansje derfor dem er Monkey biz. begge to.

Hadde en utrulig lang "glide" på slutten, ulmet over skogen, grodde 110% igjen...
Landet tilslutt på ei myr sør for Næra, turen var helt fantastisk siden cirrius syka oss ned på start. Tusen takk til hele gjenget som kom med hentebil 15 min etter eg landet.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar