torsdag 14. mai 2009

Kosehang på Bangberg

Fyt,te katta kor det blåste midt på dagen i Brumunddal. Byger og kastevinder, man kan trygt si det var ustabilt, fant ut det var best og sage ved. Men jeg og Erik fulgte med været, yr og readyen meldte det samme på ettermiddagen, nemlig kongehang på bangs. Erik dro opp for og rigge på østrampa, mens vi ville starte på sørstarten sia Erik hadde vinden litt fra høyre. (foto:Tove)Her blåser det litt fra venstre, men ikke problem og starte pg. Pål sjekker liner, jeg ordner stirup på ei sele som han prøvde. Frantz følger nøye med, en av mine elever fra i vinter og han fikk seg 1 time på hanget. Elevene nu til dags lærer meget raskere, husker i 93 da eg begynte. Måtte prøve alt på egen hand, ble vel litt cowboy i flekkan...(foto:Tove) Jeg er vaiermann til Henning mens han tråkka opp på rampa, va litt vinsken. (foto:Tove)Erik starta fra østrampa og kom over til sørstarten og lekte seg. Gjorde tegn til han om det var for tøft for pg, men han svarte med og skru 360-er flere ganger foran oss. Vi har en fast avtale hvis vinden er for sterk for pg, flyr han helt vanlig fremmover. Det er så godt når han starter før meg når forholdene er i grenseland, da vet eg ka eg møter ute i lufta. (foto:Tove)Pål starta mens det enda var godt trøkk i lufta, eg, Frantz og Kristian beg å rigge. Her prøveflyr eg en Swing Astral 4(DHV 1-2) som skal selges. Kristian med sin nye 2-er.(Mac Evny) Her greide eg å knipse alle som var i lufta idag, Frantz(pg), Pål(pg), Erik(hg), Henning(hg) og Kristian(pg). Var ingen problemer med vikeplikt på hanget ang hg/pg. Har skrudd flere bobler med Erik(hg) i termikk, vi ligg som regel side om side. Men en viktig ting når man flyr ilag er og ha øyenkontakt når man er nært, da forstår man hverandre.(foto.Tove) Pål førnøyd på landing.(foto.Tove) Her forklare Henning kor sulten han var etter jobb, samtidig som han ville rett på flyvning. Han kokte seg TRE KG hurtig-grøt som han spiste av kasterollen fra Stange til Brumunddal mens han kjørte i 150km/t, var flysugen han. Tru om han hadde sukker, kanel og smørøye???

Ellers er det meldt øst over hele linja til helga, bli Tronfjell imorra og kansje lør. Søn blir det Trysil om helgevarslet stemmer-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar