lørdag 25. april 2009

Øyer med innslag av inversjon...

Jeg, Bård og Junior hadde planer for Dokka men lav skybas gjorde att vi avtalte med distanse-jegerne og møtes på landing Øyer. Vi laster opp i Frode,s bil sammen med Tom og Arne-Kristian. Ser djevelsk inversjonaktig ut diskuterer vi på tur opp til start. Bård og Junior sier at det er verdens fineste startplass dette.

Werner kom også, han startet sammen med Bård og Junior. Opp over kanten med dem ganske fort, ny pers på Werner, 1t og 1300moh, grattis...
Arne-Kristian og Tom ut litt før meg og Frode, ble mange småkjerner her og der. Tilslutt møttes jeg, Tom og Arne-Kristian i ei boble langt bak starten. Bård var lavt under oss men han kom seg og opp. Vi stakk på ca 15-1600moh, sklei litt nord for Tretten til ei boble førte oss til ca 1900moh. Ble mye synk et støkke nu, greide og rote meg lavt inn på Svangkampen (fjellplatået bak Øygardan). Måtte til syvende og sist bikke meg ut på lesida i en "gufse-jufse" trang V-dal. Strøk over dalen med et sabla synk lenge, kom inn på solsia og håpet på ei boble. Men han der oppe ville ikke, så eg landa på Brekkom.
På start, Tom, Arne-Kristian med flere...

Frode Halse og Junior. Frode Halse, Junior, Stein-Are. (foto:Bård) Bak Branstad-kampen. Ser Arne-Kristian foran meg sier Bård. (foto:Bård)(foto:Bård)Hg-er står på Frya-landinga. Dette er ny pers på meg sier Bård, ca 38km med gammel-vingen til Stein-Are. (Swing Stratus 7) Han var litt forbi rampa på Frya-starten.

Etter at Werner hadde henta meg kjørte vi opp til Frya for og hente gjenget. Junior og Frode så jeg ikke på turen men Junior hadde landa på Frya. Frode landa langt inni fjellheimen, fikk trim han . Så ble det Brumunddal på meg og Bård, hjemme fikk vi hjemmelagd pizza av Tove, nyyyydelig gange tusen.
Bård kom onsdag kveld til meg, og han har kjempeflaks med været, flydd hver dag.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar